Tiedotteet‎ > ‎

Klubi päätti rekisteröityä

lähettänyt Presidentti Espoonrotaryklubi 29.5.2013 klo 11.12

Klubimme hallitus päätti yksimielisesti 14.1.2013 lähteä hakemaan rekisteröitymistä. Talven ja kevään aikana projektiryhmä (hallitus) on valmistellut asiaa. Suurin työ on ollut nykyisten klubin sääntöjen muuntamisessa Rotarysäätiön suosittamien mallisääntöjen mukaisiksi. Tässä työssä laamanni Seppo Kemppinen on antanut merkittävän panoksen klubillemme.
Pidimme 29.5 klo 18.30 alkaen klubin ylimääräisen kokouksen,jonka aiheena oli klubin rekisteröityminen. Kokoukseen osallistui 34 jäsentä. Klubin sääntöjen muuttaminen edellyttää kokousta, jossa on läsnä puolet jäsenistä (29). Tämä ehto täyttyi erinomaisesti . Kokouksen puheenjohtajana toimi laamanni Seppo Kemppinen. Laajaa keskustelua heräsi etenkin kohdissa, joissa käsiteltiin uusittuja sääntöjä, klubin perustamista ja nykyisen klubin lakkauttamista ja sen toiminnan siirtämistä uudelle Espoon Rotaryklubi ry - Esbo Rotaryklubb rf:lle. Äänestykseenkin päädyttiin ja ylivoimainen enemmistö oli hallituksen esitysten takana. Perustamiskirjan allekirjoittivat laamanni Seppo Kemppinen, presidentti Risto Isomeri, tuleva presidentti Jarmo Vihersalo sekä entinen presidentti Pertti Haavisto.
Käytänössähän nykyisen klubin toiminta jatkuu entiseen malliin. Rekisteröinti lisää toimihenkilöiden juridista asemaa merkittävästi. Rekisteröintiä koskeva hakemus lähtee lähiaikoina PRH:een, jossa asian käsittely kestänee 1 - 2 kuukautta.
Kuvasssa vasemmalta oikealle laamanni Seppo Kemppinen, presidentti Risto Isomeri, 1. sihteeri Esa Juvonen,rahastonhoitaja Kimmo Viertola ja tulevapresidentti Jarmo Vihersalo.